divendres, 30 de gener del 2015

CONEGUEM ALS TÈCNICS II


          
      Són joves, encara són jugadors i jugadores, però ja han començat a ensenyar el què saben. Alguns han començat aquest any, altres ja fa algunes temporades que ajuden als equips de la EBSF.
        Són júniors i cadets als equips de l'ASFE, i porten un premini, ajuden als infantils, les minis o porten un grup d'iniciació a les escoles del poble. I fan el què calgui; actes de partits, portar el crono... sense ells, l'EBSF no rutllaria com ho fa.
      


Un cas especial és el del júnior B masculí de l'ASFE, on 6 dels 11 jugadors de l'equip colaboren amb els més xics. També hi ha tres júniors A femenines, dos júniors A masculins i una júnior B i una cadet femenines.

        Us presentem, doncs, aquests 13 jugadors-entrenadors. I també sabrem què pensen sobre les seves primeres experiències com a entrenadors. 
                       


Nom
Jugador/a
Entrena a
Mar Ambròs
Júnior B fem
Escola de bàsquet (entr.)
Jaime Benítez
Júnior B masc
Cadet ASFE (2n entr.)
Enric Cirera
Júnior B masc
Escola de bàsquet (ajudant)
Carla Ferré
Júnior A fem
Mini fem (2n entr.)
Clàudia Gener
Cadet fem
Premini Escolar (ajudant)
Laia Giménez
Júnior A fem
Premini fem (2n entr.)
Roc Gonzàlez
Júnior B masc
Premini masc (entr.)
Ferran Mateu
Júnior A masc
Mini B masc (2n entr.)
Pau Morales
Júnior B masc
Mini A masc (2n entr.)
Paula Orive
Júnior A fem
Premini Escolar (entr.)
Marc Rodríguez
Júnior A masc
Mini B masc (2n entr.)
Víctor Rodríguez
Júnior B masc
Premini masc (2n entr.)
Oriol Vilarmau
Júnior B masc
Infantil 2002 masc (2n entr.)




     Hem parlat amb ells, els hem preguntat coses i ens responen coses interessants...

"La clau es troba en l'organització, en aprofitar el temps al màxim" ens diu la Carla Ferré quan li preguntem com s'ho fan per estudiar, jugar a un bon nivell i entrenar un equip. "Necessito cordar-me les bambes, sortir a la pista i gaudir del bàsquet" tot i que aclareix que "els estudis són prioritat ara mateix".
"És fantàstic veure com creix un equip on els ensenyes allò que un dia et van ensenyar a tu" ens destaca sobre la seva primera experiència com ajudant d'entrenadora.

La Paula Orive juga de base al júnior preferent i ens explica que "això l'ajuda a ser millor entrenadora, perquè els bases acostumen a ser la continuació de l'entrenador a pista".
     

Està clar que encara són inexperts, ténen molt per aprendre, i l'Enric Cirera ens diu que la manera de fer-ho és "treure't els títols oficials, però sobretot, anar agafant experiència a les pistes"

De tota manera, el fet d'estar jugant els permet fer servir exercicis que fan els seus entrenadors. El Víctor Rodríguez diu que hi pensa sovint, mentre entrena, i ens destaca algun exercici "com ara començar des de mitja pista per treballar arrencades, canvis de mà i finalitzacions diferents. Fem que els nens triin ells mateixos, així són més creatius".

Per nens petits, ens diu la Laia Giménez, "els jocs són els exercicis més adients al començament. Així es diverteixen. Per exemple, jugar a atrapar mentre boten. És clau que els agradi el bàsquet i que perdin la por a la pilota. Que tinguin ganes de tornar a venir a entrenar i jugar".


Li preguntem al Marc Rodríguez si el rol de jugador afecta al d'entrenador, i a l'inrevés. Ens diu que no massa, però remarca que "sí que et permet entrendre als jugadors, ficar-te a la seva pell". Per contra, reconeix "que a vegades els demanes coses que tu ja fas i ells no estan preparats per fer-les".
Quan vam entrar més en detall, el Roc Gonzàlez ens deia que "la capacitat de motivar als nens, entendre'ls (perquè cada nen és diferent) i fer-se entendre per deixar clar que han de disfrutar treballant" són les principals qualitats d'un entrenador de formació. I el Pau Morales destaca que els aspectes a treballar amb els xics són "que juguin oberts i amb bons espais per poder jugar molt 1x1 i passar i moure's". També creu "que no cal oblidar la defensa, molt important, però molt difícil de treballar".

La majoria, però, tot just fan d'ajudants d'algú altre, i l'Oriol  Vilarmau ens parla de les tasques d'un bon assistent. El primer que diu és que "ha de ser molt participatiu". Ens explica que "cal estar atent als canvis d'exercici, pel material necessari".  De la feina del segon als partits destaca que "cal corregir coses als de pista, però també als de la banqueta, estar pendent de les faltes, etc".

Si parlem de competició, de jugar partits, el Ferran Mateu creu que "a tots els nens els agrada molt guanyar, però se'ls ha de fer entendre que juguen par aprendre". Considera que "no han d'enfonsar-se si perden i que es pot jugar molt bé tot i perdre"

Aquests joves són el futur de l'EBSF i així és com pensen. I esperem que segueixin molts anys més jugant i entrenant a Sant Fruitós!


 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada